Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
В період з 02 по 10 грудня 2019 року в приміщенні Вільнянського районного суду Запорізької області було проведено анонімне опитування громадян - відвідувачів суду щодо оцінки рівня організації роботи суду шляхом анкетування.
Керівництвом суду було розроблено анкету, що містила в собі питання про роботу, працівників апарату суду, їх ставлення до громадян, зручність перебування відвідувачів у приміщенні суду, тощо. Також на офіційній веб - сторінці Вільнянського районного суду було розміщено оголошення про заплановане опитування відвідувачів, виготовлено та розмножено анкети для респондентів.
Під час проведення анкетування, участь у ньому взяло 21 осіб.
Загалом, при проведенні узагальнення анкетування було встановлено наступні результати:
1. Мета звернення до Вільнянського районного суду Запорізької області
За результатами опитування встановлено, що до Вільнянського районного суду Запорізької області в більшості випадків зверталося респондентів щодо подачі документів 8 осіб, що становить 38% опитаних, отримати інформацію - 4 особи (19%), 5 осіб (24%) ознайомитися зі справою, подати документи 8 осіб (18%), 3 особи ( 14%) отримати копію судового рішення, 1 особа зазначили графу інше (розшифрувавши це значення як участь у судовому засіданні) що становить 5%) .
2. У ролі кого виступає респондент?
Переважна більшість опитаних представляють особисто себе 10 осіб, що становить 48 %, 7 осіб (33%) представляють іншу особу; та 4 особи взагалі не зазначили в якій ролі виступають в суді, що становить 19%.
3. Зручність умов перебування в суді (достатність та зручність місця для очікування, оформлення документів, ознайомлення з матеріалами справи та підготовки до судового слухання, чистота та прибраність приміщень суду, можливість користування туалетів)
За результатами опитування встановлено, що 8 осіб (38%) вважають умови перебування в судді є цілком зручними при цьому поставили оцінку «добре», 11 респондентів (52%) вважають, що умови перебування в суді заслуговують на оцінку «відмінно», 2 респондент (10%) вважають умови перебування в суді є незадовільними. Деякі респонденти зазначили, що задля покращення умов перебування в суді та зручностей необхідно встановити арочний метало детектор.
4. Щодо звернення до апарату суду для отримання інформації.
17 респондентів зазначили що при зверненні до апарату суду отримували всю необхідну інформацію, 4 зазначило що не звертались за інформацією.
5. Чи завжди додзвонювалися та отримували потрібну інформацію?
Згідно результатів узагальнення даних проведеного опитування, громадяни добре оцінили відношення працівників апарату суду при спілкуванні по телефону. Так, 18 респондентів (90%) зазначили, що завжди додзвонювались та отримували усю необхідну інформацію по телефону, 1 особа (10%) вказала, що додзвонитися було важко, та 2 особи не відповіли на дане запитання.
6. Оцінка повноти, якості та доступності інформації для відвідувачів суду (наявність інформаційних стендів, зразків документів, порядку сплати судового збору, зрозумілість інформації щодо місця та часу проведення судових засідань)
Велика кількість опитуваних респондентів висловили своє задоволення щодо повноти, якості та доступності інформації для відвідувачів суду. Так, оцінки розподілилися наступним чином: «відмінно» - 12 (57%), «добре» - 5 (24%), задовільно – 2 (10%), незадовільно -0 (%) , не визначилися з відповіддю – 2 особи (9%).
7. Наповненість інформаційних стендів, які розміщенні в приміщенні суду
Інформація, розміщена на інформаційних стендах є достатньою та зручною для використання, про що зазначили 81% респондентів. Так оцінки розподілилися наступним чином: «відмінно» - 12 (57%), «добре» - 5 (24%), «задовільно» - 2 (9%), не визначилися з оцінкою 2 особи, що складає 10%.
8. Чи користуються респонденти web-сайтом Вільнянського районного суду Запорізької області на веб-порталі «Судова влада України» та його сторінкою в соціальній мережі Facebook?
9 респондентів (43%) постійно користуються зазначеними інформаційними ресурсами; 7 осіб (33%) інколи користуються; 5 осіб (24%) не користуються взагалі.
9. Чи знайшли на офіційному веб-сайті Вільнянського районного суду Запорізької області потрібну інформацію
Понад 67% громадян виразили повне задоволення роботою сайту, його зручністю, доступністю та повноти інформації, але 11% зазначило, що не завжди на веб сторінці можна знайти потрібну інформацію, але якщо і знаходили то не в тому обсязі, якому хотілось би. 5 % респондентів зазначили, що на веб-сайті взагалі відсутня потрібна інформація, та 17 % зовсім не визначилось з оцінкою щодо висвітлення інформації на веб-порталі «Судова влада».
10. При подачі документів до суду чи допомогли працівники канцелярії з вирішенням Ваших питань?
На думку респондентів, організація роботи канцелярії суду заслуговує на позитивну оцінку, так, 95% відвідувачів, які приймали участь в анкетуванні відмітили, що завжди працівники канцелярії суду прислухались до них та допомагали у вирішенні питань, 5 % зовсім не дали відповідь на дане запитання.
11. Якої оцінки заслуговують працівники канцелярії суду та їх відношення до відвідувачів суду?
Велика кількість респондентів 81% респондентів вважають, що працівники канцелярії суду заслуговують на оцінку «відмінно», оцінку «добре» поставило 19%,.
12. Чи вчасно було отримано копії судових рішень?
На вчасність отримання документів вказали 86% респондентів, 14% не зверталися до суду з цього приводу.
13. Чи звертались до архівного відділу суду, та чи були задоволені після відвідування вищевказаного відділу?ї
67% респондентів зазначили, що в разі звернення до архівного відділу залишилися цілком задоволенні працівниками даного відділу, але 33% вказали не те, що після відвідування даного відділу залишились незадоволеними.
14. Чи вчасно були проінформовані про час та місце розгляду Вашої справи секретарем судового засідання?
Велика кількість респондентів цілком задоволені роботою секретаря судового засідання, а саме 17 осіб (81%) зазначили, що були вчасно проінформовані про час та місце розгляду справи, один респондент що складає 5% від загальної кількості опитуваних зазначила що не задоволено роботою секретаря судового засідання, та невчасно був повідомлений про час та місце розгляду справи, 3 респондент (14%) зазначили, що не являються учасниками суду.
15. Якої оцінки заслуговує відношення секретаря судового засідання до учасників процесу?
Оцінки щодо відношення секретаря судового засідання до учасників процесу розподілилися наступним чином: «відмінно» - 13 респондентів (62%), «добре» - 5 респондентів (24%), «задовільно» - 1 респондент (5%), незадовільно 1 (5%) не відповіли на запитання – 1 респондент. (4%).
16. На скільки Ви оцінюєте роботу секретаря судового засідання суду?
На думку респондентів секретарі судового засідання загалом заслуговують на позитивну оцінку, так 12 респондентів, що становить 57% від загальної кількості опитуваних, надали оцінку «відміно», 6 респондентів (29%) – «добре», 1 респондент (5%) дали оцінку «незадовільно» та 2 особи (9%) не відповіли на запитання.
17. Чи виявили працівники апарату суду однакове ставлення до всіх відвідувачів, незалежно від їхнього соціального статусу, віку, статті, рівня освіти?
Відповідаючи на дане запитання респонденти цілком позитивно оцінили ставлення працівників апарату суду до відвідувачів. Відповіді розподілилися наступним чином: «цілком так» - 18 осіб (86%), «скоріше так» - 2 особи (9%), «скоріше ні» - 1 особа (5%).
18. Чи виявили працівники апарату суду при спілкуванні коректність, ввічливість, доброзичливість та бажання допомогти?
18 опитаних осіб вважають, що працівники апарату суду виявили при спілкуванні коректність, ввічливість, доброзичливість та бажання допомогти, «скоріше так» зазначило 2 особи, «скоріше ні» 1 особа.
19. Чи виявили працівники апарату суду однакове ставлення до всіх відвідувачів, незалежно від їх соціального статусу, віку, статті, рівня освіти?
«Цілком так» зазначило 20 респондентів, «більш – менш» таку оцінку надав лише один респондент.
20. Чи відомі вам факти корупційних дій та хабарництва суддів та працівників суду?
90% громадян запевнили, що жодного разу не стикалися з проявами корупції у Вільнянському районному суді, 2 особи (10%) зазначило, що їм відомо про існування факту корупційних дій та хабарництва зі сторони суддів та працівників апарату суду.
21. Як загалом оцінюють організацію роботи суду?
Переважна більшість опитаних оцінили якість роботи суду як «відмінно» 11 осіб (50%); 8 осіб (36%) визначилась з оцінкою «добре», 1 особа (5%) вказали на оцінку «незадовільно», не визначились з відповіддю 2 особи, що становить 9%
При цьому декілька осіб вказали на те, що в судді все добре, зауважень немає, одна особа зазначила, що термін розгляду справ бажав би бути прискореним.
Отже, підсумовуючи проведене анкетування, організація роботи апарату у Вільнянському районному суді Запорізької області здійснюється на достатньому рівні. Разом з тим, дане анкетування дозволило виявити і окремі проблемні моменти в організації роботи. Деякі респонденти висловлювали пропозиції та побажання щодо покращення якості роботи Вільнянського районного суду запорізької області.
Отримані показники анкетування є стимулом для поліпшення організації апарату суду та вибору найбільш актуальних та ефективних методів виконання завдань, покладених на судову систему Конституцією України, вивчення передового досвіду та забезпеченню створення належних умов для впровадження інноваційних технологій та для подальшого вдосконалення діяльності Вільнянського районного суду Запорізької області.
Ми вдячні всім, хто прийняв участь в опитуванні, результати анкетування будуть враховані у подальшій роботі суду.