Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Підсумки проведеного анонімного опитування громадян - відвідувачів Вільнянського районного суду Запорізької області
В період з 21 по 30 червня 2016 року в приміщенні Вільнянського районного суду Запорізької області було проведено анонімне опитування громадян - відвідувачів суду щодо оцінки рівня організації роботи суду шляхом анкетування. На інформаційних стендах, на офіційній веб – сторінці Вільнянського районного суду були розміщені оголошення про заплановане опитування відвідувачів.
Керівництвом суду було розроблено анкету, що містила в собі питання про роботу структурних підрозділів суду, працівників апарату суду, їх зовнішнього вигляду та ставлення до громадян, зручність перебування відвідувачів у приміщенні суду, тощо. Таким чином дане опитування дає змогу оцінювати роботу суду і його працівників, дослідити рівень надання судових послуг, що в свою чергу сприяє своєчасному реагуванню на побажання і пропозиції відвідувачів суду та виявити ті напрямі, які потребують подальшого вдосконалення.
Під час проведення анкетування, участь у ньому взяло 16 осіб. Загалом громадяни звертались до суду: щоб подати документи – 75 %, отримати інформацію по справі – 13 %, отримати копію рішення суду – 6%, та 6% звернулось до суду в якості свідка.
Аналізуючи відомості, отримані під час проведення опитування громадян – відвідувачів суду, слід зазначити, що громадяни «добре» оцінили зручності та комфортність умов перебування у суді. Зокрема, громадяни оцінили умови перебування в суді наступним чином:
«відмінно» - 19%;
«добре» - 63%;
«задовільно» - 6%;
«важко сказати» - не визначились з відповіддю - 12%.
Інформаційний стенд:
Що стосується питання про наповнення інформаційних стендів у Вільнянському районному суді, то 63% відвідувачів, які прийняли участь у анкетуванні, задоволені висвітленням усієї необхідної інформації для громадян. Але 38 % опитаних відвідувачів зовсім не відповіли не запитання, щодо висвітлення інформації на стендах суду.
Канцелярія суду:
Майже 88 % респондентів, які зверталися до відділу прийому (канцелярії) зауважили, що працівники відділу прийому прислухались до відвідувачів суду та допомогли у вирішенні всіх порушених питань.
На думку респондентів, організація роботи канцелярії суду в середньому заслуговує на оцінку «добре» (так 50% відвідувачів, що приймали участь в анкетуванні відмітили роботу відділу, 31% - «відмінно», 19% - зовсім не визначились та не дали відповідь на дане питання.
Що стосується оцінки працівників канцелярії суду та ставлення до відвідувачів, то 50 % висловили своє цілковите задоволення роботою даного відділу та поставили оцінку «відмінно», 44 % - «добре», 6 % - «задовільно».
Згідно результатів узагальнення даних проведеного опитування, громадяни добре оцінили відношення працівників апарату суду при спілкуванні по телефону. Так 69% опитуваних зазначили, що завжди додзвонювались та отримували усю необхідну інформацію. Було відмічено ввічливе та уважне ставлення до громадян у 94% випадків, 6% опитаних зовсім не визначились з відповіддю в цьому питанні.
81% громадян запевнили, що жодного разу не стикалися з проявами корупції у Вільнянському районному суді, 6% відвідувачів не змогли надати чіткої відповіді, та 6% зовсім не відповіли на дане запитання.
Також відвідувачі суду висловили свої побажання щодо організації канцелярії суду, які виразились в кращому ставленні до громадян та бути завжди ввічливими.
Архів суду:
За підсумками проведеного опитування 63% громадянам сподобалась співпраця з працівниками даного відділу, так 31% опитуваних вважають, що працівники архіву суду заслуговують оцінку «добре», 31% поставили оцінку «відмінно», 6% опитуваних поставили оцінку «задовільно», 6% зовсім не визначились з оцінкою, та 25 % опитуваних не відповіли на дане питання.
38% опитуваних громадян зазначили, що всі відповіді отримували вчасно та в строки, передбачені законом.
Разом з тим, 63% громадян запевнили, що жодного разу не стикалися з проявами корупції у архівному відділі, 6% - не визначились з оцінкою «важко сказати», та 31% зовсім не відповіли на дане питання.
Секретарі судового засідання:
Під час опитування відвідувачі суду мали змогу оцінити ефективність організації роботи секретарів судового засідання та рівень виконання ними своїх посадових обов’язків.
Так, при проведенні узагальнення анкетування було встановлено наступні результати:
- 69 % громадян завжди оперативно були проінформовані про час та місце розгляду своєї справи;
- 38% опитаних оцінили, як «відмінно» відношення секретарів судового засідання до учасників судового процесу; 31% поставили оцінку «добре», 6% поставили оцінку «задовільно», 25% не визначились з оцінкою.
Сторінка Вільнянського районного суду на веб-порталі «Судова влада України»:
За підсумками проведеного анкетування, слід зазначити, що 38% відвідувачів суду користуються сайтом Вільнянського районного суду Запорізької області та його сторінками у соціальних мережах Інтернету. Понад 38 % громадян виразили повне задоволення роботою сайту, його зручністю, доступністю та повноти інформації, також зауважили, що знаходять на ньому багато необхідної для себе інформації. Але 13% зазначило, що не завжди на веб сторінці можна знайти потрібну інформацію, але якщо і знаходили то не в тому обсязі, якому хотілось би. 50% респондентів, зовсім не визначилось з оцінкою щодо висвітлення інформації на веб-порталі «Судова влада».
Нажаль опитувані громадяни, які виразили своє незадоволення щодо якості та наповненості сайту Вільнянського районного суду на веб-порталі «Судова влада», не висловили свої побажання чи зауваження.
Так, при проведенні узагальнення анкетування було встановлено наступні результати:
- Старанність та сумлінність працівників апарату суду було оцінено на «відмінно» -25%, «добре» - 56%, «задовільно» - 6%, не відповіли на питання -13%;
- Бажання допомогти відвідувачам суду оцінено, як «відмінно» - 25%, «добре» - 56%, «задовільно» - 6%, зовсім не відповіли на питання - 12 %;
- Форму одягу працівників суду оцінено як «відмінно» - 12%, «добре» - 56%, «задовільно» - 6%, не відповіли на питання – 20%, не змогли визначитися з відповіддю - 6% опитаних.
- Ввічливе та коректне ставлення працівників у відношенні до відвідувачів суду відмітили понад 75% опитуваних громадян;
- 19 % опитуваних відмітили безпосередній зв'язок між ставленням працівників апарату суду до відвідувачів та соціальним статусом останніх. Проте майже 57 % відмітили, що їх соціальний статус не впливає на ставлення працівників апарату до громадян; 12%- не визначились з відповіддю, та 12% зовсім не відповіли на питання.
- 50% респондентів поставили оцінку «добре» про загальне враження про апарат суду, 26% опитуваних вважають, що апарат суду заслуговує оцінку «відмінно», 6% оцінка «задовільно», та 6% не змогли дати відповідь на дане запитання, та 12% зовсім не поставили оцінку.
Висновки
Результати опитування відвідувачів Вільнянського районного суду Запорізької області, свідчать що якість функціонування суду за окремими аспектами перебуває на належному рівні. Водночас, дані анкетування дозволили виявити певні проблемні моменти в організації роботи суду. Отримані результати опитування стали стимулом для поліпшення організації роботи апарату суду та вибору найбільш актуальних та ефективних методів виконання завдань, покладених на судову систему Конституцією України, забезпечення створення належних умов для впровадження інноваційних технологій та подальшого вдосконалення діяльності суду.
Ми вдячні всім, хто прийняв участь в опитуванні, результати анкетування будуть враховані у подальшій роботі суду.